Kampervanem na Bałkany 2019 r. – część III: Budva, Jezerski Vrh, Cetynia, Jaskinia Lipska (Czarnogóra)

This gallery contains 26 photos.

Znad Boki Kotorskiej wyruszyliśmy do Budvy. Zgodnie z opisem z naszego przewodnika Budva jest dużym ośrodkiem turystyczno-wypoczynkowym, tętniącym życiem do późnego wieczora, modnym i dość drogim. Czyli coś w sam raz dla nas 😀 Autorzy przewodnika zwrócili uwagę, że nie … Continue reading

More Galleries | Leave a comment

Kampervanem na Bałkany 2019 r. – część II: Boka Kotorska (Czarnogóra)

This gallery contains 21 photos.

Czarnogóra przywitała nas słońcem i ciepłem. W tym kraju byliśmy po raz pierwszy. Na przejściu granicznym zaskoczyła nas opłata drogowa, którą byliśmy zobowiązani uiścić na wjeździe (7 EUR). Doczytaliśmy później, że pobierana jest ona jedynie na niektórych przejściach granicznych. Uprzejmie … Continue reading

More Galleries | Leave a comment

Kampervanem na Bałkany 2019 r. – część I: Maglić (Bośnia i Hercegowina)

This gallery contains 12 photos.

Zaraz po powrocie z wyprawy kamperem na Bałkany w 2017 r., zapowiadaliśmy, że tam wrócimy. W 2019 r. wygospodarowaliśmy 3 tygodnie wolnego na przełomie września i października, i zaczęliśmy planowanie. Wynajęty kamper, którym podróżowaliśmy w 2017 r., był bardzo wygodny, … Continue reading

Bałtyk pod żaglami, czyli rejs Zawiszą Czarnym

This gallery contains 39 photos.

Praca w dużej firmie ma swoje plusy (minusy też, ale my nie o tym 🙂 ). U Tomka w pracy, zagorzali żeglarze z Bydgoszczy zainicjowali coroczne wyjazdy chętnych pracowników na jeziora. Potem dodali i morze… Tomka jakoś ta inicjatywa omijała, … Continue reading

Teneryfa 2018 r. – część IV

This gallery contains 3 photos.

Wąwóz Masca – ZAMKIĘTY! Kiedy stopy Kasi wygoiły się po odciskach i można było założyć na nie inne, niż sandały, obuwie – ruszyliśmy na szlaki górskie. Wąwóz Masca, na zachodnim wybrzeżu Teneryfy, jest jedną z bardziej popularnych atrakcji na wyspie. … Continue reading

More Galleries | 1 Comment

Teneryfa 2018 – część III (Loro Park)

This gallery contains 54 photos.

Loro Park Loro Park (Loro Parque, czyli Park Papug) to prywatny ogród zoologiczno-botaniczny, znajdujący się w Puerto de la Cruz, na północnym wybrzeżu Teneryfy. Ogród otwarty został w 1972 r.; jego główną atrakcją były wówczas egzotyczne papugi. Przez lata swojej działalności … Continue reading

Teneryfa 2018 r. – część II

This gallery contains 12 photos.

Santa Cruz de Tenerife – stolica Teneryfy Po wdrapaniu się na Guajarę, a przed atakiem na El Teide, postanowiliśmy odpocząć od wędrówek i trochę pozwiedzać. Pojechaliśmy więc do stolicy wyspy, Santa Cruz de Tenerife. Stolica wyspy zamieszkana jest przez ok. … Continue reading

Teneryfa 2018 r. – część I

This gallery contains 6 photos.

W 2018 r. chcieliśmy, jak rok wcześniej, wybrać się na wakacje kamperem. Gdy wreszcie ustaliliśmy czas urlopu (tj. październik, ale nie cały 🙂 ), okazało się, że “nasz” kamper (czyli ten, z którego korzystaliśmy w ubiegłym roku) jest niedostępny. Chwilę … Continue reading

Elberadweg 2018 r., czyli rowerami przez NRD :D

This gallery contains 12 photos.

Ostatnio usłyszeliśmy – z kilku niezależnych źródeł – wiele pozytywnych opinii na temat tzw. Szwajcarii Saksońskiej. To górska kraina, położona nieopodal Drezna, obfitująca w wyrzeźbione przez erozję skały o zadziwiających kształtach. Trochę jak w Górach Stołowych, tylko że bardziej 🙂 … Continue reading

Poznań 2018 r., czyli rowerami na kopytka

This gallery contains 18 photos.

Na przełomie maja i czerwca 2018 r., wykorzystując świąteczny czwartek, postanowiliśmy udać się do Poznania, bo choć “byliśmy” w mieście parę razy, to zawsze osobno i albo przejazdem, albo służbowo. Uznaliśmy, że pora już zobaczyć słynne koziołki! Oczywiście można do … Continue reading