Jagodna (Góry Bystrzyckie)

Góry Bystrzyckie sąsiadują z Górami Orlickimi, a ich najwyższe szczyty są na tyle blisko siebie, że można je zdobyć w czasie jednego weekendu. Zaplanowana na dwa dni trasa przewidywała nocleg w Zieleńcu (Ośrodek Wypoczynkowy Absolwent) oraz konieczność przedostania się z Przełęczy nad Porębą (nieopodal Długopola Zdroju) do miejsca noclegu. Jako że czasem lubimy sobie utrudniać życie, postanowiliśmy nie korzystać tym razem z pomocy osób trzecich.

Tomasz przygotował następujący plan:

• przyjeżdżamy do Zieleńca w piątek wieczorem, wypakowujemy z auta rowery,
  • w sobotę jedziemy samochodem na Przełęcz nad Porębą, gdzie zostawiamy auto i ruszamy do Zieleńca (przez Jagodną),
  • w niedzielę zdobywamy Orlicę i wracamy do Zieleńca po rowery, a następnie dostajemy się nim do samochodu na Przełęczy nad Porębą i wracamy do domu.

Udało nam się plan ten zrealizować 🙂

W sobotę, zostawiwszy auto pod opieką właścicielki Agroturystyki “Chata na Przełęczy”, ruszyliśmy z Przełęczy nad Porębą niebieski na północ, zdobywając Jagodną (977 m n.p.m.). Kontynuowaliśmy wędrówkę niebieski do schroniska PTTK Jagodna, gdzie zjedliśmy obiad (porcje są tak olbrzymie, że wystarczyłoby nam jedno danie na dwoje, ale oczywiście zamówiliśmy dwa). Idąc wciąż niebieski minęliśmy Rozdroże Pod Uboczem. Gdy skręcający w prawo niebieski spotkał się z oznaczoną na mapie zieloną przerywaną kreską ścieżką, ruszyliśmy tą właśnie trasą na wprost (zamierzaliśmy dotrzeć nią do zielonego szlaku i nim dojść do Rezerwatu Torfowisko pod Zieleńcem). Niestety na tej ścieżce było tyle atrakcji (kijanki, traszki, żaby, padalec), że dopiero po ok. 1,5 kilometra zorientowaliśmy się, że brakuje nam czapki Tomka. Powrót tą samą drogą pozwolił nam odzyskać zgubę, ale zniechęcił nas do zawrócenia na trasę, którą dwukrotnie już przeszliśmy. Ruszyliśmy zatem niebieski, który doprowadził nas do Rozdroża pod Bieścem, a stamtąd zielony do Rezerwatu Torfowisko pod Zieleńcem. Do Zieleńca dotarliśmy zielony.

Poniżej zdjęcia z tej części wyprawy i wykres graficzny.

Dalsza część weekendowego wypadu w kolejnym poście – Orlica (Góry Orlickie).

This entry was posted in Góry, Korona, Polska, zdobywanie korony and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Jagodna (Góry Bystrzyckie)

1. Pingback: Orlica (Góry Orlickie) | blog kitków